13 February 2009

::..Segalanya Ku Lalui..::

..cabaran semakin dirasai...melangkah dan terus melangkah...hari-hari yg mendatang terasa begitu mencabar...perit, pahit, manis & segalanya akan ku lalui dgn penuh ketabahan....Terlalu banyak pengorbanan yg akan kucurahkan demi mengejar cita-cita...Kehidupan manusia memerlukan pengorbanan demi utk sesuatu yg diimpikan....betul kata pepatah cina yg telah menasihatkan ku pd satu ketika.." Sekali you sudah masuk bisnes, sudah tak ada lagi you tengok belakang..teruskan walaupun sudah penat....modal sudah keluar....teruskan ...you mesti berani..orang mahu bisnes mesti berani..."....Adakah aku berani? Bisnes memerlukan keberanian...baru ku sedar selama ni aku belum cukup berani menghadapinya...di manakah keberanian itu.....

2 comments:

Anonymous said...

KUATKAN SEMANGAT KAWANKU....SETIAP YANG KAU LAKUKAN PASTI BERBALOI DIMASA HADAPAN...JADI SATU JER PESAN AKU...jadi JGN INGAT KATA CINA TAPI INGAT JANJI ALLAH PADA KITA....SETIAP HAMBANYA YG BERUSAHA TANPA KENAL ERTI PUTUS ASA PASTI ALLAH AKAN MEMBALASNYA DENGAN SEGALA KEMANISAN NIKMAT HIDUP YANG TIDAK TERFIKIR DAN TERJANGKAU OLEH FIKIRAN KITA...RUGI KITA LAKUKAN SESUATU TANPA ADA NIAT KERANA ALLAH...INGAT SETIAP DUGAAN DAN CABARAN ITU ALLAH YG BAGI...PASTI ADA SESUATU YG ALLAH NAK BAGI PADA KITA SUATU HARI NANTI...AMIN...AKU BUKAN NAK JD UZTAZAH...TP SEBAGAI SAHABAT SALING MENGINGAT ADALAH TUGAS KITA..AMIN...INGAT JGN LUPA BERDOA , BACA QURAN BOLEH RINGANKAN BEBAN....BETUL AKU TAK TIPU...AKU DAH CUBA...GOODLUCK n TAKE CARE

Anonymous said...

dont give up...b strong...ni baru je permulaan...perjalanan masih jauh dan masih banyk yang menanti dihadapan....ok...GOOD LUCK!!