29 December 2008

::..25hb Krimas..::

Cuti krimas...maksudnye xkeje la...Tb2 pagi tu aku dpt call lg dr kg..Mak sruh balik ke kampung tgk abah..aku betul2 terkejut. Hatiku tb2 berdebar dan tak tenteram bila terfikirkan ttg abah. Setahu, sejak dr abg iparku antar abah ke hospital, abah masuk air dan dah ok. Knp abah sakit semula? Pagi tu aku terpaksa kejutkan anak2 ku yg senang lena tido..bersiap dlm keadaan kelam kabut..Bayangkan dlm masa 1jam aku dh sampai ke kampung..Laju betul hubbyku bawak keta. Pagi tu sempat aku coll my brother supaya balik ke kampung bgtau keadaan abah...dan dia pun kata 'ok along balik'..Sampai di kg....abah tak berapa chat minta di hantar ke hospital pd mulanye..tp abah suruh aku breakfast dulu sbb tak sempat makan dr rumah. Aku ajak abah makan sekali bersama aku...kemudian...abah ckp 'abah rs cm dah ok tak yah ke hspital'. APE!!.erm.....
Tengahari, along sampai. Tgk abah...abah cm dah tak berapa chat semula. Pening2 katanya..along nasihat supaya mengikut ku balik ke seremban supaya senang utk aku tgk2 kan mereka. Mak pun setuju gak..tp, aku nak abah ke hospital juga tgk knp abah jd cm tu...Aku dan along antar abah..dan mmg betul darah abah naik terlalu tinggi dan kena ditahan di wad...ermm..abah2..nmpak sgt abah taknak dok hospital...tp nk bt cm mn...
Selepas selesai semua hal dihospital...aku ke kampung dan bgtau mak keadaan abah..Malam tu juga aku terpaksa balik ke seremban kerana esoknya aku keje. Aku balik dlm hati yg berat...

0 comments: